Aanmelden CAFE2019

* verplicht veld
Programma

14.45 - 15.00 uur  Inloop

15.00 - 15.05 uur  Opening door dagvoorzitter Gaby Herweijer

15.05 - 15.30 uur  Trends in relatie tot gezondheid, Gaby Herweijer van I'm a Foodie

15.35 - 15.55 uur  Het inspelen op innovaties, Marc Rosendahl van Koninklijke Vezet.

16.00 - 16.25 uur  De (toekomstige) voedingsconsument, Femke de Boer van Universiteit Utrecht.

16.30 - 17.15 uur  Proeverij en afsluiting

Sprekers

Gaby Herweijer (I’m a Foodie), dagvoorzitter, Onderwerp: Trends in relatie tot gezondheid

Gaby Herweijer is diëtist en gezondheidswetenschapper en medeauteur van ‘Eet als een expert’. Dit boek is een uitgave van het evidence based foodcollectief I’m a Foodie. Het collectief laat een onderbouwd tegengeluid horen in een tijd van misleidende voedingsclaims en veel onjuiste informatie op internet. De boodschap is: Met gezonde voeding is zoveel winst te behalen!

Gezonde voeding is een trend en dat zal voorlopig wel zo blijven. Gaby probeert duidelijk te maken dat de voedingsindustrie winst kan behalen met gezonde voeding, zowel voor de producent als de consument. Wees eerlijk over wat je doet en toevoegt en wees daar transparant over.


Marc Rosendahl (Koninklijke Vezet) Onderwerp: Het inspelen op innovaties

Marc Rosendahl is New Product Development Manager bij Koninklijke Vezet. Koninklijke Vezet is bij Albert Heijn de hofleverancier van gesneden groente en fruit. De organisatie voelt de trends in de markt goed aan en weet daar succesvolle innovaties op in te zetten. Marc zal uiteenzetten hoe Vezet steeds weer de consument weet te verrassen met nieuwe variaties in het groenteschap. Hoe verloopt de samenwerking met een grote retailer, hoe signaleren zij trends en hoe verloopt het proces van innoveren?


Femke de Boer (Universiteit Utrecht) Onderwerp: De (toekomstige) voedingsconsument

Femke de Boer doet bij de Universiteit Utrecht promotieonderzoek naar hoe mensen beslissingen en gezonde keuzes maken in de supermarkt. Zij onderzoekt dit met experimenten in een echte, maar ook in een virtuele supermarkt. Zo heeft ze bijvoorbeeld in de supermarkt met een eye-tracker onderzocht waar mensen naar kijken als ze boodschappen doen. Daarnaast zal ze iets vertellen over het verschil tussen online en offline boodschappen doen.